fredag den 6. april 2012

Chess På Hjernen!


Som fortalt i tideligere oplæg, så var jeg inde og se Chess igår med min mor.Vi(min mor og undertegnede) sad på 2. Balkon, helt forrest, og kunne se perfekt.

Chess er om 2 mænd, der skal spille om at blive verdens mestre - og det hele ender med et kærligheds drama, og en masse dilemmaer. Musikken/ sangende var pragtfuld: "De kunne så sandelig synge igennem!" Som min mor pænt formulerede det. - Jeg forestår godt at den har fået 5 og 6 stjerner stort set overalt.



Det ville være en god idé at læse op på problemerne igennem Amerika og Sovjetunionens historie - da det er rart at have som baggrundsviden - men, hvis du ikke forstår handlingen (Pga. den er på engelsk, der er meget sang, og ingen undertekster) så er helheds oplevelse alligevel alle pengene værd.    

Den kære Ashok Pramanik(Som underviste os, da Drama B var i Århus) Og Frederik Ømann (Som altid er med i de skuespil jeg ser i Århus) Var også med i denne musical.. 
Så endnu en gang, vil jeg sige "Tag ind og se den!" - Jonas Malmsjö fortjener også et skulder klap! For han klarede det pragtfuldt i rollen som Amerikaneren Frederick Trumper.

Måske er jeg lidt for let at begrejse, når det gælder skuespil? Men, denne her gang (Og som jeg mente om Jeppe På Bjerget, som stadig gør mig høj af glæde)  TAG IND OG SE CHESS! - Det er alle pengene værd.
Så, i dag vil jeg have Chess på hjernen! Og i aften skal jeg (igen, igen, igen, igen) være sammen med den dejlige Nicoline! - Vi skal ind og se En Kongelig Affære m. den dejlige Mikkel Boe Fælsgaard, som skulle klare det ret godt! - Og uden at forglemme Hr Mads Mikkelsen.


(Skrevet af Freja Bregenballe)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar